Tags

,

Przygotowując się do założenia sklepu internetowego, warto pomyśleć o kilku czynnikach, które mogą zdecydować o być albo nie być naszego przyszłego biznesu. Pamiętajmy, że dawno minęły już czasy, gdy zakładając jakikolwiek sklep mogliśmy być prawie że pewni, że dużo i łatwo na nim zarobimy. Dzisiaj trzeba do tego podejść naprawdę starannie, przygotować porządny biznesplan i dobrze go zrealizować. Oto kilka najważniejszych spraw, o których powinniśmy pomyśleć:

sklep internetowyPo pierwsze kwestie dostępności towaru. W dzisiejszych czasach klient zazwyczaj chce mieć wszystko na wczoraj. Jeśli wystawiamy coś na sprzedaż, a nie mamy tego w magazynie, to musimy się liczyć z ty, że klient nie będzie wyrozumiały, jak dostanie towar po 2 tygodniach, a nie po 2 dniach. I to, że w regulaminie mamy napisane, że czas dostawy może się przedłużyć, nie ma tu znaczenia. Taki klient już będzie niezadowolony i będzie negatywne informacje o nas przekazywał innym, znajomym i nieznajomym.

Tu przechodzimy to modnych ostatnio social media. Choć nie warto przesadzać z ich rolą (duże marki już od pewnego czasu wycofują budżety z socialu i przenoszą te pieniądze do innych,bardziej efektywnych form reklamy) , to jednak dla wchodzącego na rynek sklepu, założenie strony na facebooku i aktywne jej prowadzenie może być niezłym sposobem na kilka dodatkowych zamówień.

klauzule niedozwloneKoniecznie należy również zwrócić uwagę na regulamin naszego sklepu internetowego – nie jest to tylko kilka zdań, które możemy sobie napisać jak nam się podoba – jego treść jest regulowana przez prawo. W szczególności musimy zwrócić uwagę na tzw. klauzule abuzywne. Jeśli znajdą się one w naszym regulaminie, możemy zapłacić duże kary. Klauzule niedozwolone i sklep internetowy to tematy które są prawie nierozłączne, bo takie klauzule możemy zamieścić nawet nieświadomie, co niestety nie zwalnia nas z odpowiedzialności prawnej. Wiedzą o tym niektóre kancelarie prawne, które wyspecjalizowały się w tym, że pozywają sklepy internetowe za obecność tych klauzul i żądają pieniędzy za odstąpienie od pozwu. Warto więc zadbać, by nasz sklep miał „zdrowy regulamin”.

Ostatni element o którym chciałem dziś powiedzieć, to temat obsługi klienta. Temat niestety często lekceważony. Proszę państwa, dzisiaj klient ma co najmniej 10 innych alternatyw niż akurat wasz sklep i może do nich przejść w ułamku sekundy. Jeśli nie będziecie umiejętnie z nim rozmawiać, sprawiając by jednocześnie i kupił (również trochę go do tego popychając i umiejętnie stosując perswazję) i był zadowolony, to tracicie pieniądze, które wydaliście na reklamę. Nie warto lekceważyć tego ostatniego ogniwa łańcucha sprzedaży.  

Advertisements