Tags

,

Strategie sprzedaży internetowej są jednym z podstawowych czynników decydujących o tym, czy nasz internetowy sklep odniesie sukces, czy nie. Powinniśmy więc określić naszą strategię już na etapie tworzenia biznesplanu. Zasadniczo, warto zapoznać się i zastanowić nad kilkoma podstawowymi strategiami biznesowymi, przemyśleć ich plusy i minusy a następnie zdecydować o takim sposobie działania, który będzie najbardziej właściwy dla nas.

Jakie są te podstawowe strategie działania?

strategiaPierwsza jest nastawiona na szybki wzrost. W takim wypadku zależy nam przede wszystkim na tym, by jak najszybciej mieć jakikolwiek przychód ze sprzedaży, by sprzedać cokolwiek, komukolwiek, byle szybko mieć z tego gotówkę. Zalety tego podejścia są oczywiste – mając już od początku gotówkę, czujemy się pewniej prowadząc sklep i możemy sobie pozwolić na zakup różnego rodzaju ulepszeń.

Często jednak są widoczne wady takiego podejścia. Na przykład właściciele sklepu wystawiają na sprzedaż towar, którego nie mają na magazynie. Potem klient musi na niego czekać kilkukrotnie dłużej niż się spodziewał. Oczywiście mamy z tego pieniądze.. ale też pojawiają się złe opinie w internecie. A zły wizerunek już nie jest tak łatwo zmazać… jeśli mamy go praktycznie od początków działalności, to tym bardziej.

Druga strategia, to strategia powolnego wzrostu. Tutaj staramy się najpierw opanować bardzo dobrze jeden ograniczony obszar działania, a dopiero kiedy on funkcjonuje dobrze, zabieramy się za następny. Zalety to oczywiście jakość naszej usługi i towaru, która jest na bardzo wysokim poziomie.

Wadą natomiast jest bardziej ograniczony przepływ gotówki, co szczególnie na początku firmy, może być sporym problemem. Dlatego wybierając tę strategię musimy dobrze przemyśleć, na jakim etapie będziemy rozszerzać działalność (np. poszerzać ofertę o nowe towary), tak żebyśmy nie czekali z tym w nieskończoność – bo możemy skończyć działalność zanim to nastąpi.